מדעי המחשב

מדעי המחשב

מדעי המחשב

ברוכים הבאים לאתר מדעי המחשבdownload
במסגרת העתודה למנהיגות מדעית טכנולוגית
עורכת האתר: רותם מלכי – רכזת עתודה מדעית טכנולוגית
לתכניות לימוד מפורטות לחט”ב גללו מטה 

פעילות ציור נר חנוכה בפייתון turtle!>>

(מאתר הפיקוח על מורי מדעי המחשב)

אתר פייתון שכבת ח>>

אתר בניית אתרים >>

חומרי לימוד בוובטופ >>

קישור לקבצים>>

אלגוריתמיקה תוך שימוש בסביבת scratch images (4) 

מטרות התכנית

  • מודול אלגוריתמיקה נועד לחשוף את התלמידים ליסודות התכנות,
  • הכרת רעיון האלגוריתם, הכרת משתנים ואובייקטים, משפטי תנאי ולולאה.
  • לימוד המתבצע תוך התנסות בסביבת עבודה גרפית,
    ומתוך צרכים שיעלו לצורך מימוש פרויקט תכנותי בהיקף קטן ובניית משחק פשוט.
  • להקנות מושגים בסיסיים בחשיבה לוגית בצורה חוויתית
  • שילוב פעילויות לא ממוחשבת יחד עם פעילויות תכנותיות במחשב.
  • להקנות הרגלי עיצוב ותכנון, משמעת עצמית, בדיקה עצמית,
    עבודה כיחיד ובקבוצה, כישורי הפשטה, התמודדות עם סיבוכיות וחשיבה מודולרית.

תוכנית לימודים
תוכנית לימודים באתר הפיקוח – קישור
 

סביבת פיתוח

סביבת העבודה שנבחרה למודול זה הינה סביבת scratch שהינה סביבה גראפית, חינמית, מתורגמת לשפות רבות

(בלחיצת כפתור), ביניהן עברית וערבית המאפשרת כתיבת קוד ללא אפשרות לכתוב שגיאות הידור.

scratch1 – קובץ התקנה – פיתוח ושמירת פרוייקטים במחשב אישי.

scratch2 -לינק התקנה –  קישור – פיתוח בדפדפן ושמירת פרוייקטים בענן. 

ספרי לימוד

הפיקוח אינו ממליץ או לא ממליץ על הספר ואין הפרסום אומר שהספר קיבל את אישור משרד החינוך.

רעיונות ומושגים במדעי המחשב דרך scratch- מיכל ארמוני ומוטי בן-ארי

נספח לספר הלימוד. קישור.   מהדורה של הספר (כולל הנספח) באנגלית. קישור.

תכנות צד לקוח (Canvas+HTML5 + JavaScript)

מטרות התכנית

  • לתרגל ולהעמיק חשיבה אלגוריתמית, ניתוח, תיכון ובניית פתרונות אלגוריתמיים בסביבת פיתוח אינטרקטיבית
  • להקנות מושגי יסוד ועקרונות בתכנות צד לקוח
  • להקנות מושגי יסוד ועקרונות בגרפיקה דו- ממדית תוך שימוש בידע האלגוריתמי שלמדו
  • להנגיש לתלמיד טכנולוגיות אינטרנט
  • לעודד לימוד עצמי והתמודדות עצמאית עם אתגרים
  • לספק מסגרת חווייתית מהנה

תוכנית לימודים
תוכנית לימודים באתר הפיקוח – קישור
 
סיכומי חומר המצורפים למשימות – קישור

סביבת פיתוח

  •    WebStorm התקנה כאן
  •    Notepad++ התקנה כאן (אופציונלי לפרקים 1-2)
  •    דפדפן Google Chrome

ספרי לימוד
הערה: הפיקוח אינו ממליץ או לא ממליץ על הספר ואין הפרסום אומר שהספר קיבל את אישור משרד החינוך.
HTML5 סיכומי חומר ודפי עבודה- קישור

מודול – סייבר ואינטרנט

תוכנית לימודים
תוכנית לימודים באתר הפיקוח – קישור  

מטרות התכנית

מדעי המחשב הינו תחום מרכזי בעל השלכות רבות על תחומים אחרים. מדעי המחשב נתפס כשפת הטכנולוגיה המשמשת לתיאור והבנת מבני מידע וידע, קשרים ותהליכים. כשפה, מדעי המחשב מאפשרת פתרון בעיות, ייצוג ידע ופורמליזציה של תהליכים ולכן תומכת בהבנת טכנולוגיה ובפיתוח מדעי-טכנולוגי ועקרונותיה משמשים כיום לעבודה מדעית והנדסית בתחומיםרבים

מודול זה מיועד לתלמידי חטיבות הביניים בכיתה ט`, אשר למדו מבוא למדעי המחשב ויודעים לממש אלגוריתמים באמצעות פקודות בקרה כגון IF-THEN-ELSE, FOR, WHILE בכל שפת תכנות שהיא, למשל, Scratch.

מטרת המודול לפתח יכולות חקירה אצל התלמיד ולחשוף אותו לנושאים שונים במדעי המחשב תוך הצגת בעיות מהחיים. התלמיד יחשף לצורך לפתור בעיה אמיתית, יחפש דרכי פתרון שונות, יבחר בפתרון ויממש אותו.

התכנית תלמד כולה במעבדת מחשבים. הלימוד יתקיים תוך ביצוע משימות מובנות ומשימות התנסות חופשית בסביבה.

סביבת פיתוח
packet tracer  – התקנה כאן 

 

רובוטיקה

התלמידים מתנסים בבנייה ותכנון פתרונות לבעיות ממשיות באמצעות רובוטיקה.
ערכת הרובוטיקה כוללת לבנת NXT חכמה הניתנת לתכנות ואגירת נתונים, 3 מנועי סרווו אינטראקטיבים, חיישן אולטרא-סוני, חיישן קול, חיישן אופטי ושני חיישני מגע, סוללה נטענת, כבלי חיבור והוראות בנייה צבעוניות.
הערכים הנלמדים: פיתוח פתרונות לאתגרים, בניה, בדיקת והערכת התוצר.
ערכה זו מעוררת סיעור מוחין למציאת פתרונות חלופיים ויצירתיים, יוצרת תקשורת, שיתוף רעיונות ועבודה משותפת, וכוללת עבודה מעשית עם חיישנים, מנועים ומערכות חכמות.

 פרויקט רובוטיקה לדוגמא

 קישור לפרויקט מסור – שרשרת

 קישור לפרויקט – ROBOGATOR

חומרי לימוד
חוברת תרגילים לתלמיד – כאן
מצגת להוראת הפרק – בפורמטים שונים  PPT,    PPTX,    PDF
 Cyber.pdf – 4 Mb
 Cyber.ppt – 22 Mb
 Cyber.pptx – 18 Mb